نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6163
-
الف
+

2 کشف مهم کارگردان «یوسف پیامبر» در بازیگری

مهتاب کرامتی و مصطفی زمانی دو کشف مهم «فرج االه سلحشور» در بازیگری بودند.

«فرج الله سلحشور» کارگردان سینما و تلویزیون  ایران در بخش های مختلف سینما و تلویزیون از جمله بازیگری، چهره پردازی، تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی فعالیت داشت.

به گزارش آی فیلم2، «فرج الله سلحشور» هنرمند متفاوتی بود که اهداف و آرمان های خودش را در دنیای تصویر پیگیری می کرد و با هدف تحقق همان آرمان هاست که امروز مردم او را بیشتر با سریال های تاریخی-مذهبی مربوط به زندگی پیامبران و داستان های قرآنی می شناسند. 

 او ابتدا فلم سینمایی «ایوب پیامبر (ع)» را در سال 1372 ساخت که توجه مردم را جلب کرد؛ در سال 1376 سریال «مردان آنجلس» را با محوریت داستان اصحاب کهف کارگردانی کرد که یکی از نخستین سریال های باکیفیت تاریخی صداوسیمای ایران می باشد و در زمان خودش با اقبال بالای بیننده گان همراه شد.

سلحشور پس از آن حدود یک دهه سریال مهمی نساخت تا این که در سال 1387 از مهم ترین اثر کارنامه اش، یعنی سریال «یوسف پیامبر (ع)» رونمایی کرد.

این سریال 45 قسمتی که  نشر آن از تلویزیون ایران با اقبال ویژه مردم همراه شد و جمعه شب ها سرک ها را خلوت می کرد؛ یوسف پیامبر در عرصه بین المللی نیز به موفقیت چشمگیری دست یافت.

«یوسف پیامبر (ع)» علاوه بر آن که از شبکه های تلویزیونی کشورهایی مانند افغانستان، تاجیکستان و تونس و نیز شبکه های بین المللی مختلف ایران نشر شده است، پس از حدود 9 سال از نخستین نشر آن، هنوز طرفداران خاص خودش را دارد.

این سریال حوت سال پار از کانال تلویزیونی آی فیلم2 نشر شد و با اقبال بالای فارس زبانان مواجه شد و بسیاری از مخاطبان ما همچنان درخواست بازنشر سریال «یوسف پیامبر» را دارند.

از «مهتاب کرامتی» و «مصطفی زمانی» باید به عنوان 2 کشف مهم فرج الله سلحشور نام برد که امروز در بالاترین سطح بازیگری در سینمای ایران مصروف فعالیت هستند.

سلحشور به مهتاب کرامتی در «مردان آنجلس» و در کرکتر «هلن» اعتماد کرد و جواب اعتمادش را هم گرفت. کرامتی پس از آن وارد عرصه سینما شد و تا امروز در طول دو دهه فعالیت حرفوی، کرکترهای ماندگاری را ایفا کرده است.

انتخاب «مصطفی زمانی» برای بازی در کرکتر حضرت یوسف(ع) اما از همان اوایل با وسواس زیاد فرج الله سلحشور همراه شده بود.

کارگردان «یوسف پیامبر (ع)» تأکید داشت که بازیگر این کرکتر، علاوه بر ویژگی های ظاهری، باید به لحاظ ذهنی و رفتاری هم شایسته ایفای چنین نقشی باشد.

بدین ترتیب پس از مدت ها بررسی، این مصطفی زمانی بود که نظر سلحشور را جلب کرد و به خوبی هم از پس آن برآمد. زمانی پس از آن راهی سینما شد و امروز به یک ستاره سینمای ایران تبدیل شده است.

ب م

نظر شما
ارسال نظر
نسرین

هر دو بزرگوار عالی هستند روح آقای سلحشور شاد